Sema bize kendini anlatır..Gökkuşağı Vücudu: Bilmediğiniz Her Şey
İncil'in eski ve yeni vasiyetnamelerinin yanı sıra eski Yunan ve Mısır metinleri, yükseliş biçimleriyle ölüme meydan okuyanların öykülerini içerir, ancak çoğu için en zorlayıcı aşkınlık öyküleri Tibet Budist gökkuşağı vücut geleneğinin anlatımlarıdır .
Yükseliş öyküleri uzak geçmişe aittir, yani Enoch ve Lazarus (Eski Ahit) bunların gerçek mi efsane mi olduğu tartışılırken, bu yüzyıldan gökkuşağı cisim olaylarının örnekleri belgelenir ve mevcuttur. Bazıları gökkuşağı bedeninin yükselişinin ve elde edilmesinin aynı şeyler olduğuna inanır, ancak tartışmalı olarak farklılıklar vardır - Tibet Budist gökkuşağı gövdesi, tüm varlıklar için derin bir şefkat güdüsüyle yıllarca süren özel, disiplinli uygulamanın sonucudur.
Tibet ve Orta Asya'da, Budist gökkuşağı vücut geleneği, büyük usta Padmasambhava'dan başlayarak 8. yüzyıla kadar uzanır, ancak 20. ve 21. yüzyıl belgeleri bunun efsane veya efsane olmadığını göstermektedir - en yüksek lamalardan en çok uygulayıcılar alçakgönüllü halk, gökkuşağı bedenine kavuştu.
Modern Kanıt: On Altıncı Karmapa, Rangjung Dorje'nin Ölümü
Birinci dünya insanları olarak bizler açık tanımları ve kategorileri severiz - ancak daha önceki şamanik Bon geleneğinin yönlerini bütünleştiren Tibet Tantrik Budizmi böyle bir görüşü benimsemez. Gökkuşağı bedenine erişme belirtileri olan her ölüm vakası benzersizdir ve hiç kimse büyük bir ustanın nefesi ve kalp atışı durduktan sonra ne olacağını tam olarak tahmin edemez.
Genel olarak, ölümden önce meditasyona giren kişi meditasyon duruşunu sürdürmeye devam eder - devrilmiyor, çökmüyor veya sert ölümler sergilemiyorlar. Vücut, özellikle de kalbin etrafındaki bölge sıcak kalır. Bu, tıp bilimi tarafından 1981'de bir Chicago hastanesinde ölen On Altıncı Karmapa, Rangjung Dorje vakasında kaydedildi.
Tibet Budizmi'nin Kagyu Soyunun başı olan Karmapa, Gelugpa Soyunun başı olan Dalai Lama ile aynı statü ve önemi paylaşıyordu. 1974'te Batı'ya, dharma öğretisini gelişeceği yerlere aktarmak arzusuyla seyahat etti - daha önce Tibet'in Çinlilerden bağımsızlık kazanmayacağını ve Tibet mültecilerinin Kültür ve Halk Devrimlerinin olmayacağını tahmin etmişti. dönmesine izin verilecek.
Aşağıdaki açıklama Karmapa'nın uzman doktoru Dr. David Levy'den alınmıştır. Monitörlerde kalp yetmezliği belirtilerini belirttikten sonra sağlık ekibinin Karmapa'yı canlandırmaya çalıştığını, ancak yaklaşık 45 dakika sonra pes ettiğini söyledi. Levy, "Tüpü çıkarmaya başladık, ancak aniden kan basıncının 140'a 80 olduğunu gördüm. Bir hemşire çığlık attı, 'nabzı iyi!' Dedi.
Ekip üyeleri inanılmazdı. Katılan yaşlı bir Tibet lama, Levy'nin sırtına "bu imkansız, ama oluyor" diyormuş gibi okşadı. Levy, "Bu açıkça gördüğüm en büyük mucizeydi" dedi.
Levy, ölümden 48 saat sonra Karmapa'nın göğsünün hala sıcak olduğunu bildirdi. "Ellerim ikiside sıcaktı ama göğsü daha sıcaktı" dedi. "Ellerimi göğsünün yan tarafına götürürsem, vücut soğuktu ama kalbin etrafındaki bölge sıcak kaldı." Ayrıca, genellikle ölümden hemen sonra ortaya çıkan koku veya çürüme olmadığını da bildirdi. Levy, "Üç gün derin meditasyonda kaldı, sonra sona erdi - üşüdü ve ölüm süreci başladı. Atmosfer de değişti," dedi Levy.
Bu olağandışı ölüm sonrası olaylar, yüksek seviyelere erişenler durumunda normal olarak kabul edilir - bu nedenle, Tibetliler, özellikle ölüm anından sonra en az üç gün boyunca asla hareket etmeme veya bir vücuda dokunmama konusunda net bir kural uygular. Gerçekleşmiş varlıklar ve meditasyon ustaları durumunda.
Karmapa ayrıca ölümünden yıllar önce gökkuşağı bedeninin işaretlerini sergiledi. 1970'lerde, Karmapa ABD'yi dolaşarak halka Kara Taç Töreni yetkisini verdi. Bu öğreti yalnızca Karmapa soyundakiler tarafından verilir ve 1400'lerin başından itibaren kesintisiz bir soy aracılığıyla günümüze aktarılmıştır.
Güçlenmedeki kilit an sırasında, Karmapa siyah tacı başının üzerinde tutarken, bir katılımcı fotoğrafını çekti. Film geliştirildiğinde, Karmapa'nın görüntüsü şeffaftı - koltuğundaki brokar, vücudunun hayalet benzeri görüntüsünden açıkça görülebiliyordu. Katılanlar o sırada olağandışı hiçbir şey görmediler. Bu görüntü o zamandan beri geniş çapta dolaşıma girdi ve gökkuşağı gövdesinin canlı bir gösterimi olarak kabul edildi.
Nereden geldi? Padmasambhava ve Gökkuşağı Vücut Geleneği
Ölmeden önce Buda Sakyamuni "benden daha büyük biri olarak geri döneceğini" kehanet etti. Daha sonra "ikinci Buda" olarak bilinen Padmasambhava, MS 8. yüzyılda Orta Asya'da ortaya çıktı.
Hikaye devam ederken, Oddiyana (Swat Vadisi, Pakistan) krallığındaki Dünya Maymunu yılı sırasında, Dhanakosa Gölü'nde kırmızı bir nilüfer çiçeğinin içinde sekiz yaşındaki bir çocuk belirdi . Çocuk bir Buda'nın büyük ve küçük izlerini gösterdi ve hemen mucizevi faaliyet gösterdi.
Oddiyana kralı Indrabodhi çocuksuzdu. Olağanüstü çocuğu duydu ve onu bir prens olarak yetiştirmesi için sarayına götürdü ve ona " Padmasambhava " veya " Lotus Doğdu " adını verdi . Sonunda, Padmasambhava evlendi ve bir prens olarak hüküm sürdü, ancak kısa süre sonra, dünyevi siyasi yaşam ile ruhsal uygulamanın birbirine karışmadığını fark etti - ortaya çıktığından beri, doğuştan gelen amacı, tüm duyarlı varlıkları acıdan kurtarmaktı.
Kasıtlı olsun ya da olmasın, Padmasambhava kötü bir bakanın oğlunun ölümüne neden oldu - ancak babası ve mahkeme tarafından bilinmeyen Padmasambhava, çocuğu ölüm anında karma döngüsünden kurtardı. Yine de Padmasambhava, Oddiyana'dan sürüldü.
Dualitenin ötesinde, Padmasambhava sürgünü meditasyon yapmak için değerli bir fırsat olarak algıladı; Mezarlıklardaki uygulamalarını, varoluşun son derece geçici doğasının - doğan her şeyin, hatta dünyanın kendisinin bile öleceğini - sürekli hatırlatması olarak yaptı. Padmasambhava hızla mucizevi güçler kazandı. Daha sonra Hindistan'a seyahat eden Padmasambhava, tanıştığı her usta ve alimden öğretiler aldı. Onun kavrayışı, bir kum tanesinden güneşe, aya ve evrene kadar her şeyin doğasını anlayana kadar derinleşti.
Bu arada Zahor Krallığında (Doğu Hindistan) güzel bir prenses olan Mandarava doğdu. Henüz çok gençken Mandarava , siyasi bir evliliğe girme konusundaki yoğun baskıya rağmen , kraliyet statüsünden ve meditasyon ve Buda Sakyamuni'nin öğretileri olan dharma uygulama hakkından vazgeçti .
Nasıl tanıştıklarına dair çelişkili açıklamalar olsa da Mandarava, seyahatlerinde Padmasambhava'ya katıldı ve onunla Maratika Mağaralarında aydınlanma elde etti . Ancak Zahor kralı babası, ikisini ateşle idama mahkum etti. Bir odun ateşi inşa edildi ve ateşe Mandarava ve Padmasambhava yerleştirildi, ancak alevler bir göle dönüştü ve ortada, çiçek açan bir nilüferde yaralanmamış Mandarava ve Padmasambhava oturdu. Mucize karşısında şaşkına dönen kral onları kutsadı.
Padmasambhava, el ve ayak izlerini taşa bırakmak da dahil olmak üzere sayısız mucize gerçekleştirmeye devam etti. Seyahatlerinde dünyevi iblislerle karşılaştı, ama onları öldürmek yerine, onları dharma ve uygulayıcılarının koruyucularına dönüştürdü. Buda'nın öğretilerini getirerek ve fedakarlık sunularına dayanarak yerli dinini ortadan kaldırarak Tibet'e gitti. Orada 50 yılını 25 öğrencisine dharma öğretmek ve Himalayalar boyunca seyahat etmekle geçirdi , ancak rakshasa denen yamyam canavarların Hindistan'ı işgal etmeye hazırlandıklarını öğrendi .
Öğrencilerine yakında rakshasaları evcilleştirmek için yola çıkacağını duyurdu. Kalması için ona yalvardılar ama ikna edilmedi. Onlara her son öğretiyi verdi, sonra ayrıldı - biyografisinde çok sayıda tanık mucizeleri anlatıyor; Padmasambhava'nın bir güneş ışığı demeti takıp gökyüzüne yükseldiğini, dönen bir ışık bulutu içinde bıraktığını, gökyüzüne bir aslan sürdüğünü ve kaybolana kadar küçüldüğünü görmek.
Yaşlanmadı ya da ölmedi - basitçe gitti. Ancak geride bıraktığı tüm öğretiler arasında Dzogchen en derin ve eksiksiz olarak kabul edilir. Nihayetinde, öğrencilerinin çoğu gibi, 25 öğrencisinin tümü gökkuşağı bedenine ulaştı; ama sorular kalır: gökkuşağı gövdesi nedir ve nasıl elde edilir?
Yöntem: Dzogchen Meditasyonu
" Dzogchen " kelimesi Tibetçe " Dzogpachenpo " dan türemiştir . " Dzogpa " " tamamlandı " anlamına gelir ve " chenpo " " harika " anlamına gelir . Bu öğretiler incelikli ve karmaşık olsa da, özünde, nitelikli bir öğretmenden "işaret eden" talimatlar aldıktan sonra, uygulayıcı, "ilkel doğamızın kendi kendini mükemmelleştirmiş halini" gerçekleştirmek için meditasyon aşamaları boyunca çalışır. Dzogchen, " tüm öğretilerin kremi ve kalp suyu " olarak adlandırılmıştır .
İlk aşama, Trekcho , hepimizin içindeki ilkel farkındalığı gizleyen psişik karmik enkazın ısrarlı kesilmesidir; direniş, kızgınlık, kibir, gurur, kibir, söylemsel yargı ve onaylamama düşünceleri, yanılgı, kıskançlık ve nefret. İkinci aşama, Togal, tüm karmanın doğrudan çözülmesidir.
Togal durumuna ulaşmak için Treckho etabına ihtiyaç vardır. Togal, yoğun, "boş nokta" kalitesiyle anlık, anında gerçekleştirme olarak kabul edilir. "Muazzam bir disiplin gerektirir ve genellikle geri çekilme ortamında uygulanır. " Tibet Yaşama ve Ölme Kitabı " nın yazarı Sogyal Rinpoche, Dzogchen yolunun yalnızca nitelikli bir ustanın doğrudan rehberliği altında izlenebileceği çok sık vurgulanamaz .
Dzogchen yönteminin kökenleri hakkında karışık açıklamalar vardır; Tibet'te Budizm'den önce gelen şamanik Bon geleneği, öğretinin 18.000 yıl önce Bon'un kurucusu Tonpa Sherap ile birlikte geldiğini söylüyor. Diğer ustalar, Dzogchen öğretilerinin dünya dışı varlıklardan, zamanın düşünülebileceğinden çok daha önce alındığını söylediler. Tibet Budizmi söz konusu olduğunda, uygulama Padmasambhava üzerinden Tibet'e geldi ve o zamandan beri kesintisiz bir soyla aktarıldı.
Bir de gözden ait “Gökkuşağı Beden ve Diriliş Michael Sheehy, yazar yazımlar”: “ Dzogchen kozmolojisinde, evren tamamen açık ve şeffaf olarak düşünülmüştür. Hareket, hava elementi hızla ateşe salınan rüzgarı karıştırdığında gerçekleşir; ateşten su çıkar ve sudan kaya ve toprağın sağlamlığı sabitlenir. Kozmosu oluşturan elemental kuvvetlere bu kütleçekimsel çöküşle, maddeyi bedenlenmiş varlıkların oluştuğu dünyalara dönüşen yeniden şekillendiren bir madde. " Yoğun madde haline gelene kadar yavaşlayan yüksek titreşimli durumları düşünün.
Açıklamalar akademik ve kavramsal görünse de, Dzogchen'in kalbinde bir basitlik var (bu açıklama fazlasıyla basit olsa da - Dzogchen öğrencilerine ve her yerdeki ustalara özür dilerim). Bu bakış açısına göre, kendi bedenlerimiz de dahil olmak üzere algıladığımız her şey, “Legolar” veya gerçekliğin yapı taşları - toprak, su, ateş, hava ve uzay tarafından oluşturulur.
Elementler sonsuz çeşitlilikte görünümler yaratmak için birlikte dans eder, ancak fiziksel olanın altında ışık / enerji olarak elementlerin gerçek doğası yatar. Dzogchen aracılığıyla gerçekleştirmeyi başaranlar, kendileri dahil her şeyin özünü sürekli hareket halindeki saf ışık olarak algılayabilirler. Gökkuşağı referansı, elemental ışıkların renklerinden gelir; beyaz (boşluk), kırmızı (ateş), mavi (su), yeşil (rüzgar veya hava) ve sarı (toprak). Sheehy'nin dediği gibi, “Belirli koşullar altında, maddenin kütleçekimsel çöküşünün katılığa dönüşmesinin kozmik evrim süreci, kendisini dönen bir ışıma biçimine geri döndürebilir. Tibet gelenekleri, meditasyon teknolojilerinin bu çöküş sürecini tersine çevirebileceğini veya yüksek titreşimli enerjiden yoğun maddeye yolculuk yapabileceğini öne sürüyor. Diğer bir deyişle, Başarılı Dzogchen uygulayıcıları, tezahür sürecini tersine çevirerek yoğun maddeyi saf ışık / enerjiye çevirebilir. Özellikle, her tantrik, ezoterik, simya veya şamanik geleneğin temelinde bazı element türleri bulunabilir.
Gökkuşağı Vücut Türleri
2013 yılında hocasının ölümü anısına, Dzogchen Khenpo Choga Rinpoche yazdı talebelerine, “Benim kıymetli öğretmen, Lama Karma Rinpoche geçti. Tibet'teki arkadaşlarımdan, nazik öğretmenimin kutsal bedeninin çarpıcı biçimde küçüldüğüne dair olağanüstü bir haber aldım. Lama Karma yaklaşık 5'9 ”boyundaydı, ancak öldükten iki hafta sonra oturmuş bedeni şimdi yaklaşık 8” e küçüldü, bu da iskeleti de dahil olmak üzere vücudunun yaklaşık yüzde 80 oranında küçüldüğü anlamına geliyor. "
Choga Rinpoche, öğretmeninin ölümden sonra Lama Karma'nın bedeninin küçülmesine atıfta bulunarak " Küçük Gökkuşağı Vücudu " na ulaştığını açıklamaya devam etti - ancak "küçük", "daha az" değil. Choga Rinpoche, “Dzogchen tantra'ya göre, bu türden mucizevi bir gösteri, tam da bu hayatta Buda'nın en büyük başarısını elde ettiğinin bir işaretidir.
“Bedeni küçülmeye devam ederse ve tamamen kaybolursa, bu mucize Işık Beden veya Atomsuz Beden olarak kategorize edilecektir . Bu hafif beden, görgü tanığı olsun veya olmasın, kademeli olarak veya anında gerçekleşebilir. "
Dahası, Choga Rinpoche, " Orta Boy Gökkuşağı Bedeni " ni tanımlayarak, " Dzogchen ustasının bedeni, fiziksel beden tamamen gelene kadar birçok farklı şekil, renk ve farklı boyutlarda gökkuşağı küreleri, gökkuşağı ışınları ve gökkuşağı şeritlerinden oluşan gökkuşağı ışığı olarak çözülür. gökkuşağı ışığına dönüşerek saç ve tırnaklar dışında hiçbir şey bırakmaz. " Rinpoche, Usta Nyaklha Rangrik Dorje'nin (“Bedeni hala korunmuştur ve bir el büyüklüğündedir”) ve 1982'de vücudu yaklaşık dört inç küçülen kadın uygulayıcı Tasha Lamo'nun örneklerini aktarır.
Rinpoche, tüm bu mucizelerin “aynı yüce başarının işaretleri olduğunu açıkça ortaya koydu. Kazanımları tamamen eşittir. Bu uygulayıcılar tam da bu yaşamda Buddha'ya ulaştılar ”diye yazdı.
Bu tezahürler büyüleyici olsa da, kendimize hatırlatmalıyız ki, gerçek uygulayıcılar kamusal gösteri ya da kendini yüceltme uğruna kazanmaya teşebbüs etmiyorlar - onların ortak motivasyonları, tüm varlıkların özgürlüğüne ve mutluluğuna derin bir bağlılıktır. Karmanın çözülmesiyle elde edilen herhangi bir erdem, benlikten ziyade “ötekinin” yararına adanmıştır.
Bu görüş Budizm için temeldir ve tüm varlıkların yararına üstlenilen titiz disiplinlerin başlangıcı ve son noktasıdır.
Duvarlardan geçmek, ayak ve el izlerini taşa bırakmak, ölüleri canlandırmak ve aynı anda birden fazla yerde görünmek gibi "mucizevi" faaliyetler, başarının yalnızca "yan ürünleri" olarak kabul edilir; onlar amaç değil, sadece yol boyunca işaretler.
Bu güçlere aşık olmak, gurur ve kibir riskine girmek demektir. Gerçek Dzogchen uygulayıcıları, dikkat ve dikkat dağınıklığını önlemek için başarılarını gizler. Tüm varlıkların özgürlüğüne şefkat ve adanmışlık olmadan bu yetenekleri veya siddhileri kovalamak, büyücülüğün sınırları - kendi yararına doğaüstü güçlerin peşinde koşmak.
Khenpo Acho Rinpoche'nin Gökkuşağı Vücudu
1918'de doğan Khenpo Acho , Doğu Tibet'tendi. 1956'dan itibaren inzivaya çekildi ve hayatının geri kalanının çoğunu orada geçirdi. Bölgede büyük bir yogi ve meditasyon ustası olarak biliniyordu ve ölümü 2002'de Noetic Bilimler Enstitüsü'nün bir makalesine konu oldu.
“ 29 Ağustos 1998'de, seksen yaşındaki Khenpo Achö fiziksel olarak çözülme noktasına geldi. Bir gün öğle vakti yatakta yatarken, yakın zamanda herhangi bir hastalığa yakalanmadan, yüreği aklın ötesinde mükemmelleşen berrak ışık gerçekliğine kavuştu. Vücudu ışığa dönüşürken, kırışıklıkları yok olurken, güzel tenli sekiz yaşında bir çocuk gibi görünüyordu.
"Bir hafta geçtikten sonra, insanlar onun ölümünü öğrendiklerinde, yetkilileri aldatmak için gizlice ölüm pujasını yaptılar [gökkuşağı vücut uygulamaları Komünist Çinliler tarafından yasaklanmıştır] ve o sırada içeride ve dışarıda gökkuşakları belirdi ve hoş bir aroma her yeri kapladı. Vücudu giderek küçüldü ve sonunda Buda'ya ulaştı; tırnakları ve saçları bile geride kalmadı. Bir kayadan uçan bir kuş gibiydi - yakındaki insanların nereye gitmiş olabileceğine dair hiçbir fikri yok ”dedi bir tanık.
Tasha Lamo'nun Gökkuşağı Vücudu
Tibet Vajrayana geleneğinde kadın ustalar hakkında çok az şey söylense de, kadınlar kesinlikle gökkuşağı bedeniyle sonuçlanan kavrayışa ulaşma yeteneğine sahiptir. Tasha Lamo, Nyingma Katok Manastırı'ndan Lokgar Rinpoche'nin annesiydi. Daha sonraki yıllarda bir rahibe oldu ve büyük bir uygulayıcı olarak biliniyordu. Hindistan'da öldükten sonra vücudu 12 inç kadar küçüldü.
Lama Achuk Rinpoche'nin Gökkuşağı Vücut Fotoğrafı
Achuk Rinpoche saygı duyulan bir meditasyon ustasıydı - bir " maha siddhi " veya büyük başarılardan biriydi. 1918'de doğdu, el ve ayak izlerini kayada bırakmak gibi mucizevi faaliyetleriyle dikkat çekti. 2011'de öldüğünde vücudu 1,8 metreden bir inç boyuna küçüldü. Rinpoche, ölümünden yıllar önce bile gökkuşağı bedeninin izlerini sergiledi - pembe bir nilüferde görünen ışık görüntüsü, bir öğrencinin ustasının basit bir fotoğrafının sonucuydu. Fotoğrafta görülen olayların hiçbiri resim çekilirken belli değildi.
Ogyen Tendzin'in Gökkuşağı Bedeni
Doğu Tibet'ten bir meditasyon ustası olan Namkhai Norbu Rinpoche, Batı'da Dzogchen'i açıkça öğreten ilk Tibet lamalarından biriydi. Öldüğünde Gökkuşağı Bedenine kavuşan amcası Ogyen Tendzin'in hikayesini anlatıyor .
Namkai Norbu Rinpoche, çocukken meditasyon yapan amcasını izlediğini anlatıyor. "Sıkıldığım için benimle oynamasını sağlamaya çalışırdım" dedi. Rinpoche, büyüdüğünde amcasıyla birkaç hafta çalıştığını söyledi. "İlk Dzogchen öğretilerimi yedi yaşındayken amcamdan aldım."
Daha sonra, Kültür Devrimi'nden sonra, Ogyen Tenzin, her hafta kendisine yiyecek getiren bir öğrenciyle küçük bir evde yaşamaya başladı. Tek başına Dzogchen alıştırması yapıyordu. Namkhai Norbu, bir gün “Öğrenci ve Çinli bir yetkili Amca'nın kapısını çaldı ve kapı açılmadı. Amcamın kaçabileceğini düşündüler. Kapıyı çalarken yatağın üzerinde cübbesini gördüler, ama görünüşe göre orada olmadığı için cüppenin içine baktılar ve küçük bir beden buldular. Amcamın artık hayatta olmadığını biliyorlardı, ancak küçük bir vücut haline gelmişlerdi. Kapıyı kapattılar ve gittiler. "
Birkaç gün sonra Çinli yetkili geri döndü ve cesedin gittiğini gördü - geriye sadece saç ve tırnaklar kaldı. Rinpoche, "Gökkuşağı Bedeni bugün bile hala var - sadece eski zamanlardan kalma bir şey değil," dedi.