İsmi:Muladhara
Yeri: Rektum (makat) ile üreme organlarının arasındadır. Kuyruk sokumuyla bağı vardır. AŞAĞIYA AÇILIR.
Rengi: Parlak kırmızı tonlar.
İlgili unsuru; toprak.
İlgili duyu; koku.
İlgili bölgeleri; tırnaklar, dişler, kemikler, omurgamız, kan yapıcı hücreler.
İlgili organlar; böbrek üstü bezleri; aşırı üşüme ve terleme, vücuttaki ısı dengesizlikleri ile kendini belli eder.
Sembolü; dört yapraklı lotus.
Üst çakraların açılması için kök çakranın açılması gerekir. Kök çakra enerjilere kalp görevi görür ve Üç temel enerji kanalı bu çakrada birleşir. Kök çakra nabız gibi atmaya başlarsa tüm çakraları dengeler.
Kainattaki ikili zıtlıkların enerjilerini dengeler. Kök çakrayı dengede tutarsak; sabır ve şefkat gelişir, dünya yaşamını tüm yönleriyle kabul ederiz, dengeyi oluştururuz. Dünya ile barışırız, dünyayı severiz. Ortak şuur alanının dışına doğru hareket etmeye başlarız, kök çakra bize bu kapıyı açar. Dünyanın bize vermek istediği bilgiyi daha iyi anlarız. Uyumlu çalıştığında sarsılmaz bir güven başlar.
Kök çakra dengede değilse; para hırsı, güvenlik hırsı, başkalarından aşırı şüphelenme, kendini havada hissetme, ‘Benim burada ne işim var?’ denir, cinsel dürtüler, öfke, sabırsızlık, dünyayı sömürme isteği, dünyaya hakim olma hissi.
KURAN’DA KÖK ÇAKRA TEORİSİ
Kuran’da kök çakra Lezâ olarak geçmektedir.
Lezâ: Dumanın olmadığı ve katıksız alev. Lügat manası dumansız yalın ateş yani bu bakımdan ateşin çok şiddetli hali anlamına gelmektedir.
Şimdi Mearic Suresi ayetlerine geçelim (Mearic’in kelime anlamı:Yükselme dereceleri)
- 11 – Birbirlerine gösterilirler. Suçlu o günün azabından kurtulmak için fidye vermek ister; oğullarını,
- 12- Eşini ve kardeşini,
- 13 – Kendisini barındıran, içinde yetiştiği tüm ailesini,
- 14 – Ve yeryüzünde bulunanların hepsini ki, tek kendini kurtarabilsin.
- 15 – Hayır (ne mümkün)! Şüphesiz cehennem, lazâ’dır
- 16 – Derileri kavurur, soyar.
- 17 – Çağırır, sırtını dönüp gideni,
- 18 – Mal toplayıp kasada yığanı,
- 19 – Gerçekten insan, pek hırslı (ve sabırsız) yaratılmıştır.
- 20 – Kendisine kötülük dokundu mu sızlanır.
- 21 – Kendisine hayır dokundu mu cimrilik eder.
- 22 – Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.
- 23 – Onlar ki namazlarını sürekli kılarlar.
- 24 – Onların mallarında belli bir hak vardır,
- 25 – Hem isteyen için, hem de istemekten utanan yoksul için.
- 26 – Onlar ki ceza gününü tasdik ederler.
- 27 – Rablerinin azabından korkarlar.
- 28 – Çünkü Rablerinin azabından emin olunmaz.
- 29 – Onlar ki ırzlarını korurlar.
- 30 – Ancak zevcelerine ve cariyelerine karşı hariç. Çünkü onlara yaklaştıklarında kınanmazlar.
- 31 – Bundan ötesini isteyenler, var ya işte onlar haddi aşanlardır.
SONUÇ
Kendi güvenliği için her şeyi feda eden para hırsına kapılmış cinsellikte sınırları aşmış insanların kök çakrası kapanmış.Yaradana inananların,yardımseverlerin ve dürüst kişilerin kök çakrası dengededir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder