- Bir uzmanın gözünden,"Merhaba öğretmenim, ben 4 yaşındayım, anaokuluna gidiyorum, adım Edis, annemin adı Eda, babamın da adı İsmail olunca, düşünmüşler benim adımı onların isimlerinin ilk harfleri ile oluşturmuşlar, hani ben onların bir parçasıyım ya, ondan sanırım. Şu an okula gitmiyorum, anneannemin yanında kalıyorum annem işteyken, ama bu yıl okula başlayacağım, artık evde kalmak istemiyorum, okula gitmek istiyorum, gidebilir miyim? (Üstün Yetenekli Çocuk)
Edis ilk görüşmeye, yanında annesi, rehber öğretmen dayısı ile birlikte geldiler, başında çok orijinal şapkası, askılı kemeri, üzerinde beyaz gömleği, kareli şortu… Ben merhaba demeden o başladı kendini, ailesini ve benim ne yapmam gerektiğini anlatmaya…
- Tabii ki okula gidebilirsin Edis, madem bu kadar çok istiyorsun bence de gitmelisin. Peki neden bu kadar çok istiyorsun okula gitmeyi?
Evde çok sıkılıyorum, annem işe giderken beni bırakıyor, akşam tekrar almaya geliyor, anneannemi çok seviyorum ama hep sıkıcı şeyler izliyor, televizyon hep onun, arkadaşları gelince de çok bağırarak konuşuyorlar, ben televizyon izleyemiyorum.
Sadece televizyon izleyemediğin için mi okula gitmek istiyorsun?
Hayır, benim de arkadaşlarım olacak okulda, biz de bağırarak konuşabileceğiz, oyunlar oynayacağım, sonra da annem gelip alacak beni.
Sen bu kadar oyun oynamayı seviyorsan, o zaman seninle bir oyun odasına gidelim, ister misin?
Büyük bir istek ile oyun odasına gittik, odayı anlattıktan sonra, kısa bir mola isteyip asistanım ile oyuna devam etmelerini istedim.
-Eda Hanım sizden Edis’in öyküsünü alabilir miyim?
En ilginç öykülerden biriydi, içinde hareket, heyecan, şaşkınlık, bol kahkaha dolu bir öyküydü.
- Hocam, Edis hep farklı bir çocuktu, doğduğu günden beri ilginç durumlar yaşadık hep.
- Bundan 6 ay önce her gün olduğu gibi işe giderken anneme bıraktım, bazı günler uykulu olduğu için kucağımda bırakırım, annem de yatmaya devam eder. Oturma odasında annem televizyon izlerken Edis uyanmış, o sırada alt yazılarda haber geçiyormuş, birden Edis okumaya başlamış, annem anlam verememiş, sonradan okuduğunu görünce telaşlanmış, yanındaki komşusu ile panik olmuşlar, bu çocuk nasıl okuyabiliyor diye, korkuyla bana da haber vermeden yakındaki hastanenin aciline götürmüşler, acil doktoru, ben ne yapabilirim teyzeciğim çocuk okuyorsa, hocaya götür hocaya, hastalık filan yok, burdan gidebilirsiniz demiş.
Tabi benim hala haberim yok durumdan, annem komşusu ile birlikte düşünmüşler, “cin kaçmış” olabilir deyip mahallede ki hocanın yanında soluğu almışlar, benim oğlan okunmuş, üflenmiş, onların söylemi ile tertemiz olmuş getirmişler.
Akşam almaya geldiğimde tüm olanı biteni anlattılar bana, ben de paniklemedim değil, hatta yazıları gösterip okudukça şaşkınlığım arttı, şimdi de İngilizce çizgi filmler izleyip, İngilizce konuşuyor, değişik değişik sorular soruyor, ben de artık yetemediğimi düşünüyorum.
Öykü o kadar ilginç geldi ki bana, gerekli konuşmaları bitirdikten sonra oyun odasına geçtim. Değerlendirme görüşmesi yaklaşık 2 saat süren nadir öğrencilerimden biri oldu Edis benim için…
Elimde kriter olarak kullanmam gereken tüm çalışmaları beraber tamamladık, sürenin bu kadar uzun sürmesi biraz da Edis’in yaşıtlarına göre çalışmalara çok üstün düzeyde cevaplar vermesi, yapılan testlerin son sorusuna kadar cevap vermesinden kaynaklandı.
O kadar merak uyandırdı ki ben de zaman nasıl geçti anlamadım.
- Edis, tahtada İngilizce yazan kelimeyi nerden öğrendin?
Öğretmenim içimden geliyor, ben de bilmiyorum ama öğreniyorum hemen 🙂
Tamam Edis, teşekkür ederim benimle beraber çalıştığın için, çok zevkli bir gündü.
Edis ile hala çalışıyoruz, bu kadar yetenekli bir öğrenci ile çalışmak büyük bir şans benim için. Çocuklarımızı çok dikkatli gözlemlememiz, ilgi ve yeteneklerini göz ardı etmememiz gerekir, erken dönemlerde keşfedilen üstün bir çocuk ile yol almak, çocuğun eğitim hayatı için çok önemlidir.
Üstün Yetenekli Çocukların Erken Dönemlerinde Gözlenen Özellikler:
-Bebeklikte olağan dışı ataklar
-Uzun dikkat süresi
-Geniş hayal ve imgeleme gücü
-Uykuya daha az ihtiyaç duyma, enerjik olma
-Gelişimsel dönüm noktalarına daha hızlı ilerleme
-Keskin gözlem yapma
-Aşırı merak duyma
-Güçlü bellek
-Erken ve olağanüstü dil gelişimi
-Hızlı öğrenme yeteneği
-Aşırı duyarlılık
-Akıl yürütme ve problem çözme becerisi
-Kitaplara aşırı ilgi duyma
-Mükemmeliyetçilik
-Soru sorma
-Aynı anda bir kaç işi yapabilme
-Gelişmiş mizah duygusu
Bu özellikleri çocuğunuzda gözlemliyorsanız mutlaka bir uzmana danışmanızı tavsiye ederim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder